Mange som jobber på oppdrettsanleggene fikk ikke anledning til å reise til Aqua Nor i august på grunn av Covid-19 og smitterestriksjoner. Med AKVA group sitt roadshow får de likevel anledning til å bruke god tid på å bli oppdatert ny oppdrettsteknologi – rett i nabolaget!
Foto: AKVA group
I disse dager ruller den flere tonn tunge AKVA Mobil-utstillingen videre langs norskekysten, spekket med ny digital teknologi på skjermene - og i tillegg lastet opp med spennende produktnyheter innen blant annet merd, not og fortøyningsteknologi.
- Det er en stor glede å kunne møte kundene ansikt-til-ansikt igjen, sier Tore Obrestad, primus motor for AKVA Mobil og Business Development Manager i AKVA group.
AKVA Mobil har oversikt over hardware, service og digitale løsninger på den ene siden. Bærekraft kombinert med kostnadseffektive løsninger er en rød tråd gjennom alle løsninger. På den andre langsiden av AKVA Mobil kan man få en guidet gjennomgang i et kontrollrom og bli oppdatert på hva som er de viktigste nyhetene innen havbruksteknologi.
Første uker: Over 1000 km og ni besøk
AKVA group roadshow startet 15. september på Sandstad, Hitra, og har rullet over 1000 km og besøkt ni steder de første ukene. I november blir det totalt 22 steder og nesten 2000 km før vinterlagringen hos AKVA group Klepp.
I 2022 fortsetter roadshowet fra Trondheim og oppover kysten til Nord-Norge.
- Digitale verktøy er definitivt fremtiden på mange måter, men å skape en god stemning i ansikt-til-ansikt møte med oppdretterne og å få til et tett samarbeid internt mellom kolleger – det er ikke mulig å få til på samme måte på digitale flater, sier Roar Ognedal, regional salgssjef Sør-Norge og Norden.
Foto: AKVA group
Business Development Manager Tore Obrestad (til høyre) viser kontrollrommet i AKVA Mobil. Foto: AKVA group
Roar Ognedal, regional salgssjef Sør-Norge og Norden, viser frem det siste innen merd. Foto: AKVA group