Prosjektinnkjøper - Prosjektinnkjøp innen landbasert fiskeoppdrett

Om AKVA group

AKVA group er en ledende leverandør av teknologi og service til den globale akvakulturindustrien. Vi tilbyr alt fra enkle komponenter til komplette installasjoner og service for både landbasert og merdbasert oppdrett.

God fiskevelferd ligger til grunn for alt vi gjør og vi jobber hardt for å utvikle teknologi som bidrar til bærekraft i bransjen. Gjennomprøvde konsepter og sterke merkevarer har gjort AKVA group til en ettertraktet leverandør verden over. Selskapet er børsnotert, har 1.400 ansatte og er etablert i 11 land.

AKVA group Land Based satser offensivt på utvikling av bærekraftige løsninger innen landbasert oppdrett, og søker en dedikert Prosjektinnkjøper til vårt Supply Chain team.

Supply Chain teamet består av 24 engasjerte kolleger i Norge, Danmark, og Kina, som samarbeider på tvers af landegrensene.

Som prosjektinnkjøper er du hovedansvarlig for leveranser i tråd med prosjektets behov. Rollen inkluderer koordinering av alle innkjøpsoppgaver for et prosjekt, forhandling av best mulig betingelser samt sikre leveranser og også bidra inn mot strategisk innkjøp.

Arbeidssted er utfra vårt kontor på Klepp, Norge (Kverneland Næringspark) eller utfra vårt kontor i Fredericia, Danmark. Stillingen rapporterer til Supply Chain Director Land Based.

 

Arbeids- og ansvarsområder

  • Være prosjektinnkjøper for tildelte prosjekter. Du vil arbeide tett med prosjektleder og prosjekt teamet for å sikre leveranser
  • Sjekke ut markedet for alternative leverandører og produkter for å sikre best pris og kvalitet på leveransene
  • Forhandle med leverandør for å oppnå best muylig kvalitet og betingelser
  • Ekspedere innkjøpsordrer og følge opp for å sikre leveranse på tid
  • Oppdatere og vedlikeholde informasjon på innkjøpte produkter, leveranse, ordrebekreftelse og faktura
  • Leverandørvurdering og godkjenning i henhold til selskabets prosedyrer
  • Tett samarbeide med logistikk og lager for å sikre at varer blirt levert på tid og til rett kvalitet
  • Behandle og følge opp leverandøravvik
  • Oppnå og registrere kostnadsbesparelser

 

Kompetansekrav

Utdanning (bachelor/fagbrev) innen supply chain, ingeniørfag eller økonomi.

Vi ser for oss at du har erfaring med innkjøp og leveranser til internasjonale prosjekter gjerne innenfor engineering og bygningsvirksomhet, da vår innkjøpsportefølje er prosjektorientert og består av komponenter, utstyr og reservedeler som krever god teknisk forståelse.

God språkkompetanse og fremstillingsevne på engelsk samt et skandinavisk språk.

God erfaring med å jobbe i ERP systemer og MS office. Noe grunnleggende kunnskap i å forstå tekniske tegninger er å foretrekke.

 

Personlige egenskaper

Du har gode koordineringsevner og en sterk forhandler som kan ta selvstendige initiativ.

Gode ​​kommunikasjons- og samarbeidsevner; du er åpen og ærlig, holder andre informert, viser respekt og trives i teamarbeid

Du har evne til å arbeide på flere prosjekter parallelt og trives i et noen ganger hektisk arbeidsmiljø.

 

Vi tilbyr

En spennende mulighet for deg som ønsker å jobbe med akvakulturanlegg i en internasjonal virksomhet med solid lokal forankring og korte beslutningsveier.

Vi er verdensledende innen teknologi til akvakulturnæringen, og har stort fokus på både utvikling av våre medarbeidere, løsninger og produkter.

Arbeidsmiljøet i AKVA group er åpent og uformelt, og vi er overbevist om at vi presterer best når vi trives, er engasjerte og har det kjekt på jobb. 

 

Send din søknad og CV via lenken under. Vi avholder intervjuer fortløpende og stillingsannonsen vil kun være aktiv inntil rett kandidat er funnet.

Du kan lese mer om AKVA group her www.akvagroup.com.

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen! 

 

Kontakt

Roger Iversen SC Director Land Based
+47 950 42 595
e-post