Teknisk spesialist - Landbaserte anlegg

Utviklingen av landbasert fiskeoppdrett er viktig for å møte verdens voksende etterspørsel etter proteinrik mat og laks på en bærekraftig måte. I denne rollen vil ditt hovedformål være å hjelpe kunden med å løse tekniske utfordringer på eksisterende landbaserte anlegg. Gjennom å yte god teknisk service, vil du ha en sentral rolle for å sikre at vi blir en foretrukken rådgiver for kunden og at vi oppnår videre vekst.

Du vil rapportere til Service Manager – Land Based, og inngå i et team med 4 service teknikere som primært jobber ute hos kunden. Arbeidssted er på vårt moderne hovedkontor i Klepp Næringspark, kun 5 minutters gange fra Øksnevadporten togstasjon, med parkering for alle og splitter nye treningsrom og dusjfasiliteter. Det vil være noe planlagt reiseaktivitet til kundelokasjoner et par ganger i løpet av året.

Syns du dette høres interessant ut? Da håper vi at du vil fortsette å lese og sende oss en uforpliktende søknad for å høre mer.

 

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Være kontaktpunkt for kundehenvendelser, tilbakemeldinger og bekymringer
  • Etablere og opprettholde sterke relasjoner med nøkkelkunder, forstå deres behov og forventninger
  • Gi teknisk support og finne løsninger på kundeutfordringer
  • Støtte serviceteknikere når de er ute på oppdrag
  • Kvalitetssikre tekniske løsninger og produktdokumentasjon
  • Svare på service- og kundehenvendelser og gi ekstern støtte til kunder
  • Forberede og gi tilbud på reservedeler til kunder og gi dem råd i forhold til valg av komponenter

`

Din bakgrunn:

For å lykkes i denne rollen tenker vi det er viktig at du er løsningsorientert, har en god teknisk forståelse, og kommuniserer godt både mot kunder og internt. Øvrige krav og ønsker om kompetanse er følgende:

  • Høyere utdannelse eller fagbrev innen automasjon, mekanisk, eller elektro. Lengre erfaring kan kompensere for manglende utdannelse/fagbrev.
  • Minimum 3 års yrkeserfaring og god teknisk innsikt. Vi ønsker at du har noe erfaring fra automasjon og mekanisk arbeid, samt erfaring og kunnskap innen IT-nettverk. Det er ønskelig at du på sikt kan utvikle en god forståelse for styresystemer og prosessanlegg.
  • Erfaring fra service og kjennskap til havbruksnæringen er en fordel, og spesielt landbasert oppdrett, anses som en fordel, men er ikke et krav.
  • God fremstillingsevne på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

For å trives i denne stillingen må du nok også kunne tåle en frustrert kunde, og syns det er kjekt med varierte oppgaver og problemløsning.

Vi tilbyr:

  • Vi er verdensledende innen teknologi og løsninger til havbruksnæringen, og har fokus på både utvikling av våre medarbeidere, løsninger og produkter. Du vil i denne rollen ha gode karrieremuligheter og mulighet for å innta rollen som «Technical lead» for riktig kandidat
  • Du vil bli en nøkkelperson i videreutviklingen av digitale og tekniske løsninger til den landbaserte oppdrettsnæringen, som innebærer mange spennende oppgaver i en fantastisk næring i vekst
  • Arbeidsmiljøet i AKVA group er åpent og uformelt, og vi er overbevist om at vi presterer best når vi trives, er engasjerte og har det kjekt på jobb.
  • Vårt team sitter i flotte lokaler og har et tett samarbeid mot andre avdelinger og faglig miljø i Norge og i Danmark
  • En kontorbasert jobb, med mulighet til å reise for og bli kjent med med både kunder og land baserte oppdrettanlegg

 Kandidater vil bli evaluert fortløpende.

 

AKVA group er verdens største leverandør av løsninger og tjenester til oppdrettsnæringen. Drevet av lidenskap, engasjement og en dyp forståelse av kompleksiteten innen akvakultur, kan vi løse de mest avanserte utfordringene i sjø og på land, og bidrar til å gjøre næringen mer bærekraftig. Viljen til å skape en bedre fremtid har vært drivkraften til AKVA group helt siden starten for over 40 år siden. Vi er til stede i alle verdens markeder med kontorer i 11 land.

Kontakt

Arve Haugland Serviceleder - Land Based
e-post